Играй Белот

Влез Сега

Начало » Белот

БЕЛОТ В BELOT.BG

Бридж – Белот или само Белот (Belot) е една от най-популярните игри на карти в България. В най-известната си форма белотът се играе от четирима човека по двойки с тесте от 32 карти: 7, 8, 9, 10, J (вале), Q (дама), K (поп), A (асо) от четирите бои (спатия, каро, купа, пика).

Играй Белот на всяко устройство

За твое удобство любимата ти игра може да е навсякъде с теб! Играй на компютър от вкъщи, а от телефон или таблет, когато си навън! Изборът е твой, а възможностите неограничени!

Как се играе Белот

Играта на Белот се играе от 4ма човека. Ползва се стандартно френско тесте с 32 карти, от 7ци до Асаци (отстраняват се картите от 2 до 6). Играчите застават на кръст, като партньорите са един срещу друг.

Преди играта да започне се раздават по 5 карти в ред обратен на часовниковата стрелка. В същия ред тече фазата на анонсите, където всеки дава някакъв анонс или обявява пас. Подредени по сила, анонсите са: Спатия, Каро, Купа, Пика, Без Коз, Всичко Коз. Печели най-силния обявен анонс.

След като фазата на анонсиране приключи се раздават по още 3 карти на всеки играч, като се образува ръка от 8 карти за рунда. Пръв започва играчът седящ отдясно на раздаващия, като реда на игра продължава да е обратен на часовниковата стрелка.

Всеки рунд трае 8 взятки. Всяка взятка се печели от играча, дал най-силната карта според анонса на който се играе. В края на рунда се броят картите които двата отбора са спечелили и на базата на тяхната стойност се определят точките за всеки отбор. Отборът който е анонсирал винаги трябва да има повече спечелени точки от противниковият отбор. В противен случай всичките точки отиват за противника.

Отборът който първи стигне 151 точки печели играта на Белот.

Белот стратегии

Анонсирай премерено.

Внимавай с анонсите! Обявявания, които са прекалено оптимистични, могат лесно да ти загубят цялата игра.

Следи кой е под ръка.

По време на анонсирането има огромно значение дали твоят отбор е пръв или не. Отборът, който е под ръка, има предимство.

Рискувай, когато губиш в резултата.

Ако отборът ти значително изостава с точките, е препоръчително да направиш по-рисков анонс, дори да играеш контра, защото няма какво да губиш.

Играй консервативно, когато печелиш.

Ако имаш голяма преднина пред противниковия отбор, е по-добре да играеш на сигурно и да си по-предпазлив. Анонсирай сигурните ръце, но на по-рисковите пасувай.

Внимавай с анонсирането на 'Без Коз'.

Играта на без коз е колкото интересна, толкова и непредвидима. Четирите десетки и четирите аса носят голяма част от точките, а последните взятки са от изключителна важност.

Освобождавай козовата боя на партньора ти.

Препоръчително е, ако партньорът ти е обявил коз, да играеш от тази боя при първа възможност. Така може да избиеш силна карта под Валето му (ако той разполага с него), а и се предполага, че на него ще му останат повече козове отколкото на противниците.

Помни кои карти са били изиграни.

Най-бързият начин да станеш по-добър играч е като започнеш да следиш и помниш изиграните карти. Това ще те постави в много изгодна позиция, защото ще знаеш какви карти остават в партньора ти и противниците.

Следи знаците на партньора ти.

Не, не следи дали ще ти подскаже с някое емоджи или фраза. Гледай какви карти чисти партньора ти. Ако ти изчисти асо на без коз или вале на всичко коз, трябва да играеш в цвета на изчистената карта. Ако ти чисти различни бои, но никога не е чистил някоя, вероятно има силни карти там.

Белот Термини

Ако в комуникацията ти с другите играчи често срещаш термини, чието значение не знаеш, този параграф е за теб.

Декларация

Обявяване на притежавани комбинации от карти – терца, кварта, квинта или каре.

Терца

Декларация от три поредни карти от един цвят. Носи 20 точки на деклариралия.

Кварта

Декларация от четири поредни карти от един цвят. Носи 50 точки на деклариралия.

Квинта

Декларация от пет или повече поредни карти от един цвят. Носи 100т.

Каре

Декларация от четири еднакви карти без 7 и 8. Точките зависят от комбинацията.

Белот

Комбинация от дама и поп от един цвят. Когато се играят, носят 20т.

Броене

Изчисляване на точките спечелени от всеки отбор в края на кръга.

Вътре

Ако отборът обявил играта не изкара повече точки от опонента си, той е ‘вътре’ и опонентът записва всички точки.

Валат (капо)

Когато един отбор спечели всички ръце. При Валат се дават допълнителни точки.